مهم ترین پارامتر در تعیین سرعت یک سایت یکی از موضوعات مهمی است که سئوکاران برای بهبود در رتبه سایت باید در نظر بگیرند.میتوان سرعت سایت را به دو قسمت کلی تقسیم کرد،سرعت هر وب به دو قسمت سرعت بالا آمدن صفحه یا سرعت پاسخگویی سرور می تواند تعریف شود.

در اینجا میتوان بیان داشت که منظور از سرعت بارگذاری عبارت است از مدت زمانی که محتوای یکی از صفحات وب سایت به شکل کامل بارگذاری شود و منظور از سرعت پاسخگویی سرور، مقدار زمانی است که از درخواست شما و ارسال آن توسط مرورگر تا پاسخ گویی سرور به طول می انجامد.بهبود سرعت سایت یکی از موارد فنی است که باید به صورت تخصصی و حرفه ای مورد توجه قرار بگیرد تا بتواند تجربه خوب و مناسبی برای کاربران سایت را فراهم کند.

هاست پرسرعت یک پارامتر مهم در سرعت یک سایت
یکی از مهم ترین پارامترها در تعیین سرعت یک سایت به کارگیری و استفاده از یک هاست مناسب، استاندارد و پرسرعت است،استفاده از یک هاست قوی و مناسب میتواند یکی از پارامترهایی باشد که در افزایش سرعت یک سایت ثاتیر بسیار زیادی داشته باشد.
در افزایش سرعت یک سایت پارامترهای زیادی موثر هستند مثل: حجم تصاویر بارگزاری شده، نوع کد نویسی و یا قالب استفاده شده برای سایت، بهینه شدن سایت و... اما در این بین استفاده از یک هاست خوب و با کیفیت و باسرعت بالا کمیتواند تا حد بسیار زیادی به شما در داشتن یک سایت با سرعت بالا کمک کند.در کنار استفاده از هاست مناسب و پرسرعت که یکی از پارامترهای افزایش سرعت یک سایت است، استفاده کد نویسی های مناسب و بینه کردن کدهای سایت یکی دیگر از مواردی است که میتواند در افزایش سرعت سایت تا حد بسیار خوبس کمک کننده باشد.
پس از استفاده از هاست مناسب و بهینه کردن کدهای سایت نوبت به بهینه سازی عکس و فیلم ها میرسد، شما در گام بعدی باید حجم عکس و فیلم های قرار داده شده در سایت را تا حد امکان کم کنید تا به افزایش سرعت سایتتان کمک کنید، این موضوع تا حد خوبی باعث افزایش سرعت و عملکرد سایت میشود.

ابزارهای اندازه گیری سرعت یک سایت
برای کسب اطلاعات مناسب درباره سرعت یک سایت نیاز به ابزاری برای تشخیص است، امکان اندازه گیری پارامترهای سرعت یک سایت با
gtmetrix فراهم است، شما میتوانید با استفاده از جیتیمتریکس پارامترهای موثر در تعیین سرعت سایت خود را به صورت کامل و تخصصی بررسی کنید.
gtmetrix سایت شمارا از نظر سرعت به بخش های مختلفی تنظیم کرده و پس از بررسی هر یک از پارامترهای موثر در تعیین سرعت سایت اطلاعات دریافتی را به صورت کامل و رایگان در اختیار شما قرار میدهد.البته در نظر داشته باشید سروری که اقدام به بررسی سایت شما میکند احتمالا با موقعیتی غیز از موقعیت ایران است و همین باعث میشود تا به هنگام استفاده از سایت توسط کاربران ایرانی، اطلاعات و سرعت سایت شما در حد بسیار کمی با آنچه به شما نمایش داده شده است فرق داشته باشد.

سخن آخر
پارامترهای تعیین سرعت وبسایت برای افزایش رتبه و بهبود سایت حتما در نظر گرفته شود، آیتم سرعت یکی از موارد مهم و بااهمیتی است که توسط موتور جست و جو گر گوگل به شدت در نظر گرفته میشود و تقریبا بدون در نظر گرفتن پارامترهای افزایش سرعت در سایت امکان کسب رتبه برای یک سایت میسر نخواهد بود، همانطور که بالا تر گفته شد استفاده از هاست مناسب و پرسرعت، بهینه سازی کدنویسی یات در کنار کاهش حجم فایل های قرار گرفته در سایت تا حد بسیار مناسبی میتواند به شما در بهبود سرعت و عملکرد سایت کمک کند.