به روز رسانی وردپرس 5.5 یکی از بزرگترین به روز رسانی ها برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس است. جالب اینجاست که وردپرس اغلب به‌روزرسانی‌های اصلی و به‌روزرسانی‌های جزئی را در تاریخ‌های مختلف منتشر می‌کند تا یک تغییر عمده را برطرف کند، که متن وردپرس است که زیر است. - اداره کل اصلاحات در هر پست به معرفی یک آپدیت اصلی می پردازیم و به ویژگی های آن می پردازیم و می توانید زیربخش های آن را در قسمت دانلود پیدا کنید. برای اطلاع از به روز رسانی های اصلی نسخه 5.2 و بالاتر با وبلاگ همراه باشید. شاخه ها.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای ساخت و ایجاد وب سایت و وبلاگ است که می توانید با استفاده از این سیستم نرم افزاری وب، محتوای (متن، ویدیو، تصاویر و ...) وب سایت خود را مدیریت کنید.

تاریخچه وردپرس

وردپرس در ابتدا فقط یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که خدمات خوبی به وبلاگ نویسان ارائه می کرد، سپس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز (PHP) برای مدیریت محتوای وب سایت معرفی شد.

وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می شود. همچنین یک نسخه برای PostgresKival وجود دارد، این سیستم کاملا رایگان و متن باز است.

وردپرس ادامه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 تاسیس شد. نام وردپرس توسط دوست مت مولنوگ کریستین اسلک (توسعه دهنده اصلی وردپرس) معرفی شد و از آن روز تا کنون وردپرس به محبوب ترین و پرکاربردترین ابزار تبدیل شده است. ایجاد وبلاگ و سایت بر روی هاست با سرعت و پیشرفت چشمگیر.

در حال حاضر بیش از 76 میلیون وب سایت با این CMS در دنیا منتشر می شوند.

به روز رسانی های وردپرس

همانطور که قبلا ذکر شد، وردپرس یکی از مهم ترین سازندگان وب سایت در جهان است، بسیاری از وب مسترها وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای را در این CMS ایجاد کرده اند. مقاله ای در مورد آپدیت ها و ویژگی های خاص آن اما معمولا در مورد اولین آپدیت برای شما آماده می کنیم. این CMS به سال 2003 برمی گردد، زمانی که اولین نسخه وردپرس شامل یک رابط جدید، یک قالب جدید و ایجاد یک قالب سازگار با XHTML 1.1 بود (تصویر زیر مربوط به نسخه وردپرس 1.1 است)

وردپرس 5.5

بلوک ویرایشگر پیشرفت

ویرایشگر بلاک وردپرس جایی است که بیشتر وقت خود را در آن می گذرانید و از آن برای افزودن پست استفاده می کنید. به روز رسانی های این بخش همیشه در معرض تغییر هستند. تغییرات در نسخه جدید وردپرس باعث کارآمدتر شدن این بخش شده است. این تغییرات عبارتند از:

آن را با Blocks Directory ادعا کنید

نسخه جدید وردپرس دارای یک پوشه بلوک است. به این معنی که اگر می خواهید از بلوکی در سایت خود استفاده کنید که در دسترس نیست، پیشنهاداتی را از قسمت لیست بلاک مشاهده خواهید کرد.

دایرکتوری بلوک اساسا مجموعه ای از افزونه های وردپرس است که به شما امکان می دهد بلوک های مختلفی را به سایت خود اضافه کنید. البته این شامل افزونه های بلاک وردپرس نمی شود که معمولاً شامل چندین بلوک وردپرس می شود که می توانید با نصب یک افزونه جداگانه از آنها استفاده کنید.

تغییرات رابط در ویرایشگر بلوک

قابل توجه ترین در وردپرس 5.5 تغییرات بصری در ویرایشگر بلاک آن است. اتفاقات مهمی خارج از عناصری که آن را تمرین می کردند انجام شد.

به عنوان مثال، دکمه اضافه کردن یک بلوک جدید واضح تر شده است، نمای و پس زمینه آن افزایش یافته است.

تصویر را در خود ویرایشگر بلوک ویرایش کنید

وردپرس 5.5 به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر را در خود ویرایشگر ویرایش کنند. یعنی بدون خروج از قسمت ویرایشگر می توانید ارتفاع، عرض، نسبت ابعاد و زاویه عکس را تغییر دهید و در صورت نیاز آن را برش دهید.

بیشتر بخوانید: https://blogten.ir/wordpress-up-5-5/