اگر یخ ساز یخچال شما کار نمی کند، دستورالعمل های این قسمت به شما کمک می کند تا یخ ساز یخچال خود را عیب یابی کنید. در ضمن بهتر است با دفترچه راهنمای یخچال نیز آشنا شوید زیرا در این قسمت از نمایندگی یخچال بوش اطلاعات کلی در مورد اکثر مدل ها ارائه می شود.


زمان کارکرد و دمای یخچال را بررسی کنید

اگر قرار است برای اولین بار یا بعد از مدت ها از یخچال استفاده کنید، دستگاه باید حداقل 6 ساعت قبل از استفاده از یخ جبران کننده کار کند. پس از شش ساعت کارکرد یخچال، ابتدا دمای تنظیم شده را بررسی کنید. دمای فریزر باید منفی 15 درجه سانتیگراد باشد.

اگر یخ در انبار دارید و بعد از فشار دادن دسته یخ ساز می توانید صدای کارکرد موتور را بشنوید، یخ ساز شما باید کار کند. از طرف دیگر، می توانید موارد زیر را بررسی کنید.

وضعیت یخچال را روی صفحه نمایش مشاهده کنید

مطمئن شوید که یخچال در حالت ICE OFF نباشد. برای غیرفعال کردن این گزینه دکمه Ice Type را فشار دهید.

نکات:

بسته به مدل دستگاه، ظاهر کنترل پنل ممکن است متفاوت باشد.

تصویر بالا به زبان انگلیسی است. این تصویر ممکن است به زبان کشور شما نیز ارائه شده باشد.

سطل یخ و تکه های یخ را بررسی کنید

اگر محل اتصال سرد است، ممکن است مشکل داشته باشید. بنابراین بهتر است مسیر یخ را مرتب بررسی و تمیز کنید.

به آرامی درب سطل یخ را بردارید و وضعیت یخ حذف شده را بررسی کنید. اگر یخ به هم چسبید ظرف را خالی کنید و بگذارید یخساز یخ جدید درست کند.

اگر اغلب از یخ ساز استفاده نمی کنید یا دمای فریزر خیلی پایین است، یخ می تواند به هم بچسبد. اگر نمی خواهید برای مدتی از یخ ساز استفاده کنید، برای جلوگیری از تشکیل یخ، یخ ساز را خاموش کنید.

اگر برف مانع یخ ساز شد، سطل یخ را باز کنید و محل مسدود شده را با آب داغ اسپری کنید.

پونتا:

هرگز انگشتان، دست ها یا سایر اشیاء نامناسب خود را در خروجی یخ ساز یا سطل زباله قرار ندهید. انجام این کار ممکن است به یخچال شما آسیب برساند.

انگشتان یا اشیاء دیگر را داخل محفظه باز کولر آبی قرار ندهید. ممکن است مجروح شوید.

هرگز محفظه یخ ساز را باز نکنید. یخ ساز را تا زمانی که در فریزر است نشویید و اسپری نکنید. ابتدا یخ ساز را بردارید سپس آن را تمیز کنید.

داخل یخ ساز را بررسی کنید

برای تشخیص مشکلات داخل یخ ساز بهتر است آن را تست کنید. برای تست یخ ساز، دکمه تست روی یخ ساز را فشار داده و نگه دارید. اگر تعداد خرده های یخ برداشته شده بسیار کم باشد، احتمالاً مشکل از اتصال آب، فشار آب و غیره است.

دکمه تست در کنار یا پایین یخ ساز قرار دارد. پس از فشردن این دکمه و در پایان مراحل تست، صدایی به گوش می رسد که نشان می دهد یخ ساز کار می کند. در حین کار صدای موتور را می شنوید و در پایان مقدار کمی آب از آن خارج می شود.

برای تعمیر بوش توجه داشته باشید:


یخچال های سامسونگ حدود 120 واحد یخ در روز تولید می کنند.

سینی یخ را خالی کنید و اجازه دهید دستگاه به مدت 24 ساعت کار کند. اگر در طول تست 24 ساعته کمتر از 50 تکه یخ ساخته شود، یخچال باید تعمیر شود.