اگر می خواهید چاپگری بخرید تا برای خانه یا محل کار خود استفاده کنید، یکی از سوالاتی که شما را نگران می کند این است: کدام چاپگر بهتر است، چاپگر جوهر افشان یا چاپگر لیزری؟ یا به عبارت دیگر، چاپگر لیزری یا چاپگر جوهرافشان برای پاسخگویی کامل به نیازهای کسب و کار شما مناسب تر است؟

قبل از انتخاب، باید تفاوت ها و ویژگی های پرینتر جوهر افشان و لیزری را بدانید. گروه ماشین های اداری Spud در این مقاله به این موضوع می پردازد تا سرعت تصمیم گیری و انتخاب شما را افزایش دهد.

در چاپگر جوهر افشان چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، از جوهر برای چاپ متن، گرافیک و تصاویر بر روی انواع مختلف کاغذ استفاده می کنند. این چاپگرها قطرات بسیار ریز جوهر را روی کاغذ می پاشند. خود کارتریج جوهر به دو دسته رنگی و پیگمنت تقسیم می شود. این نوع طبقه بندی به دلیل اجزای تشکیل دهنده مواد و نوع جوهر داخل آنها می باشد. کارتریج های رنگدانه حاوی رنگدانه هستند و کارتریج های رنگ عمدتا حاوی آب هستند. عموما ابعاد کوچکی دارند و مقرون به صرفه هستند. همچنین عکس های با کیفیت بالا را چاپ می کند. اما چاپگرهای جوهر افشان نیاز به نگهداری دقیق تری از جانب کاربر دارند. از آنجایی که این پرینترها می توانند هزینه زیادی در زمان و بی دقتی برای شما داشته باشند.مزایای چاپگرهای جوهرافشان

ابعاد و وزن سبک مدل های چاپ و چاپ اسناد و مدارک و همچنین تصاویر و فایل های ارائه، افراد زیادی به خصوص کاربران آماتور را به خود جذب کرده است.

قیمت خرید اولیه ارزان،

چاپ گرافیکی با کیفیت بالا،

بدون آلودگی صوتی در هنگام استفاده از دستور چاپ،

قبل از اجرای سفارش چاپ نیازی به مرحله گرم کردن نیست (زمان شروع اجرای سفارش چاپ سریعتر است)

طراحی کارتریج با مخزن جوهر و قابلیت شارژ در چاپگرها.

چاپ کاغذ، پارچه و غیره تنوع استفاده،

تجزیه و تحلیل ترکیب رنگ پیشرفته،

معایب پرینترهای جوهر افشان

نگهداری جوهر در کارتریج و هد در صورت عدم استفاده منظم،

هزینه بالای نگهداری و تجهیزات،

چاپ آسان در رطوبت بالا،

ظرفیت چاپ تعداد کمی از ورق های کارتریج

هدر رفتن جوهر برای خود دستگاه با تمیز کردن خودکار سر.

سرعت چاپ پایین در مقایسه با فناوری چاپگر لیزری

ظرفیت محدود به 50-100 برگ است.

پرینتر لیزری چیست؟

چاپگرهای لیزری مانند پرینترهای جوهرافشان آوافرهنگ از جوهر استفاده نمی کنند. این دستگاه ها پودر تونر را بر روی کاغذ پخت می کنند تا پرینت ایجاد کنند. کارتریج های لیزری پودر فشرده ای هستند که از پلی استر ساخته شده اند. پلاستیک روی پلی استر برق را ذخیره می کند و بار منفی را جذب می کند. درام یکی از قطعات کارتریج تونر است و نقش مهمی در عملکرد چاپگر لیزری دارد. چاپگرهای لیزری برای چاپ صفحات متنی سیاه و سفید بهترین هستند. پرینترهای لیزری به دو دسته تقسیم می شوند: پرینترهای لیزری تک رنگ (مشکی) و پرینترهای لیزری رنگی. کارتریج پرینتر لیزری رنگی دارای چهار رنگ است: سیاه، فیروزه ای، زرد و قرمز، در حالی که یک چاپگر لیزری تک رنگ فقط یک کارتریج مشکی دارد. پرینترهای لیزری گران‌تر از پرینترهای جوهرافشان هستند، اما معمولاً به دلیل هزینه کل پایین‌تر در هر صفحه و سرعت چاپ سریع‌تر، گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به چاپگرهای جوهرافشان در دراز مدت هستند. برای آشنایی بیشتر با این فناوری، چاپگرهای لیزری چگونه کار می کنند را بخوانید؟ می توانید به مقاله بروید. چک کردن.

به طور کلی، اساسی ترین تفاوت بین چاپگرهای لیزری و جوهرافشان، فناوری استفاده شده در این چاپگرها برای چاپ است. در چاپگرهای جوهر افشان، یک اسپری رنگی روی یک ورق کاغذ اعمال می‌شود و در چاپگرهای لیزری، از ذوب پودر تونر روی یک ورق کاغذ برای چاپ استفاده می‌شود.

مزایای پرینترهای لیزری

سرعت چاپ بالا،

تیراژ بالا در چاپ؛

چاپ اسناد و عکس ها با کیفیت بالا.

ظرفیت چاپ تعداد زیادی برگه روی یک کارتریج،

عمر طولانی قطعات برق و هزینه نگهداری پایین در مقایسه با فناوری جوهرافشان.

چاپ مقاوم در برابر چاپ،

مواد چاپ جامد و پودری با عمر طولانی و بدون خشک شدن مانند چاپگرهای جوهرافشان

معایب پرینتر لیزری

محدودیت در انواع کاغذ و مواد در چاپگرهای لیزری،

کیفیت چاپ پایین در چاپ های با وضوح بالا در مقایسه با چاپگرهای جوهرافشان

ابعاد و وزن بالاتر نسبت به پرینترهای جوهرافشان

نیاز به آمادگی برای اجرای قسمت اول گرما (زمان شروع طولانی)،

عدم آلودگی نوری در هنگام اجرای دستور چاپ که صدایی نامحسوس و کم تولید می کند.

قیمت خرید اولیه بالاتر،

نوع چاپگری که استفاده می کنید

اگر به ندرت به چاپگر نیاز دارید و می توانید آن را در مدت زمان طولانی در طول ماه استفاده کنید. خرید چاپگر جوهر افشان توصیه نمی شود. زیرا؛ وقتی بخواهید بعد از مدتی استفاده مجدد از چاپگرشان متوجه می شوند که جوهر خشک شده است. بنابراین یک پرینتر لیزری با بودجه اضافی تهیه کنید. برای جلوگیری از این مشکل. اما اگر بیشتر استفاده از چاپگر شما پیوسته است و فقط عکس‌ها را چاپ می‌کنید و نیاز دارید که آن عکس‌ها وضوح بالایی داشته باشند. علاوه بر این، چند سند متنی دارید که می توانید آنها را چاپ کنید. انتخاب چاپگر جوهر افشان بسیار عاقلانه تر است.

بعد از آن، ما برخی از مهم ترین تفاوت های چاپگرهای جوهرافشان و لیزری را فهرست کرده ایم.

فضای مورد نیاز: ابعاد کوچکتر پرینترهای جوهرافشان در مقایسه با پرینترهای لیزری.

قیمت: هزینه خرید چاپگر جوهر افشان کمتر از چاپگر لیزری است.

سرعت خروجی: سرعت چاپ بالاتر در چاپگر لیزری در مقایسه با چاپگر جوهر افشان.

خروجی چاپ: کاغذ چاپگر لیزری خشک است، اما در چاپگر جوهر افشان مرطوب است.

هزینه خرید کارتریج: هزینه کارتریج پرینتر جوهرافشان در مقایسه با کارتریج پرینتر لیزری بسیار بالاست.

ظرفیت کارتریج: کارتریج های چاپگر جوهرافشان در مقایسه با کارتریج های پرینتر لیزری ظرفیت بسیار کمی دارند.

عمر کارتریج و شارژ: کارتریج های هر دو نوع پرینتر قابل شارژ هستند، اما عمر کارتریج های پرینتر لیزری بیشتر از چاپگر جوهر افشان است.